İspanyol besteci İsaac Albeniz’den (1860-1909) esinlenen İberya, dans ve müzik ile eşsiz bir şekilde bütünleşmiş bir müzikal film. Saura’nın kamerası, bir dansçı kimliğine bürünmüş: Hazırlıkları, provaları, her sahnenin doğuşunu paylaşarak dramatik ve çekici bir ortam, tutku ve yaratıcılığın hakim olduğu dünyayı sergilemiş. İberya, anlatılacak hikayenin zaten müziğin içinde bulunduğu otantik bir müzikal. Sanatçılar, müzisyenler ve dansçılar sadece ona eşlik ediyorlar. Bu çalışma, Saura’ya olağanüstü bir özgürlük sağlamış. Hikayesi olan bir oyunda sağlanamayacak bir görüntüleme ve sahneleme yaklaşımı. İberya’da, Saura’yı sınırlayan tek şey müziğin ritmine uymak ve dansın zorunlu kıldığı iç tempoya ihanet etmemek. Gösteri gelişirken kamera, sanatçının yanında göz olma ayrıcalığını en iyi şekilde değerlendiriyor ve giderek müzikle dans etmeye başlıyor. İberya, farklı müzik parçalarının yıldız bir ekiple yeniden yaratılışı. Sara Baras, Antonio Canales, Jose Antonio, Aida Gomez ve Patrick de Bana birinci sınıf dansçı ve koreograflar. Dünyaca ünlü gitaristler Manolo Sancular, Gerardo Nunez ve Jose Antonio Rodriguez; Piyanist Rosa Torres Pardo ve Chano Dominguez, Flamenko Caz yıldızı Jorge Pardo ve yaşayan en büyük ‘’Cantaor’’ Enrique Morente ve muhteşem kızı Estrella Morente İberya’da izleyicileri müzik ve dansın doruklarına taşıyorlar. İberya, izleyiciye bütün bir müzik ve dans günü geçirtiyor. Klasik ve modern bale ile İspanyol dansı ve Flamenko’nun aynı potada eriyerek filmin ana yapısını oluşturuyor. Yaratıcı ışık ve fotoğraflarla, canlı video projeksiyonun da katkısı ile Saura tarafından geliştirilen sanatsal bütünlüğün dramatik etkisi, ayrıntılarda az ama gerçekçi olarak ilk kez bir filmde bu denli iç içe sergileniyor.
8 Nisan 2009 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder